Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Huisartsenpraktijk Comsa

1. Algemeen Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden geleverd door Huisartsenpraktijk Comsa, gevestigd aan Ramelobrink 7, Enschede, en zijn van kracht vanaf 1 januari 2020. Door gebruik te maken van onze diensten, verklaart u zich akkoord met deze algemene voorwaarden.

2. Definities

  • Praktijk: Huisartsenpraktijk Comsa, hierna te noemen “de praktijk”.
  • Patiënt: De persoon die gebruik maakt van de diensten van de praktijk.
  • Diensten: Medische zorg en dienstverlening geleverd door huisartsen, praktijkondersteuners en ander medisch personeel van de praktijk.

3. Diensten De praktijk biedt huisartsgeneeskundige zorg aan patiënten, waaronder:

  • Consulten op afspraak;
  • Telefonische en online consulten;
  • Behandeling van acute en chronische aandoeningen;
  • Doorverwijzing naar specialisten indien nodig;
  • Preventieve zorg zoals vaccinaties en screenings.

4. Afspraken en Annulering

  • Afspraken kunnen alleen telefonisch gemaakt via het telefoonnummer 053477 1545
  • Het annuleren of verzetten van afspraken dient ten minste 24 uur van tevoren te gebeuren. Indien dit niet tijdig gebeurt, kan de praktijk een no-show tarief in rekening brengen.

5. Spoedgevallen Voor spoedeisende medische zorg buiten de reguliere openingstijden kunt u contact opnemen met de huisartsenpost of het spoednummer van de praktijk. Houdt u er rekening mee dat spoedeisende zorg enkel beschikbaar is voor medische situaties die onmiddellijke aandacht vereisen.

6. Medische Gegevens en Privacy De praktijk gaat zorgvuldig om met uw persoonlijke en medische gegevens in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving (AVG). Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze privacyverklaring, die hier beschikbaar is op onze website.

7. Betaling en Verzekering

  • De kosten voor consulten en behandelingen worden in de meeste gevallen direct gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Zorg ervoor dat uw verzekeringsgegevens up-to-date zijn.
  • Niet-vergoede zorg dient binnen 14 dagen na facturering te worden voldaan.
  • Bij betalingsachterstanden kan de praktijk externe incassodiensten inschakelen. Eventuele incassokosten zijn voor rekening van de patiënt.

8. Verantwoordelijkheden van de Patiënt

  • De patiënt dient juiste en volledige informatie te verstrekken over zijn/haar gezondheidssituatie.
  • De patiënt dient zich te houden aan de voorschriften en adviezen van de behandelend arts.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de patiënt om een actueel overzicht van zijn/haar medicatie te geven.

9. Klachtenprocedure Indien u ontevreden bent over de zorg of dienstverlening, kunt u een klacht indienen. Wij verzoeken u eerst in gesprek te gaan met de betrokken zorgverlener. Indien dit geen oplossing biedt, kunt u een formele klacht indienen volgens onze klachtenregeling, hier te vinden op.

10. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden De praktijk behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden tijdig gecommuniceerd via onze website en/of per e-mail.

11. Aansprakelijkheid De praktijk is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van de geleverde diensten, behalve in geval van opzet of grove nalatigheid. De aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van de praktijk wordt uitgekeerd.

12. Toepasselijk Recht en Geschillen Op alle overeenkomsten tussen de patiënt en de praktijk is Nederlands recht van toepassing. Geschillen die niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.