In huisartsenpraktijk Comsa komen dreigende, beledigende of agressieve patiënten gelukkig niet veel voor. Maar als een dergelijke situatie zich voordoet, hebben vooral de assistenten hier mee te maken. Dit kan leiden tot boosheid, angst en frustraties bij onze medewerkers.
Wij vinden agressief gedrag onacceptabel.
In onze praktijk heeft een patiënt of client vaak als eerste contact met de doktersassistente hetzij aan de balie of de telefoon. Zij is meestal de eerste die bedreigende of beledigende taal te horen krijgt. De huisarts of behandelaar word hiervan op de hoogte gesteld en zal beoordelen welke maatregelen genomen moeten worden. Dit kan betekenen dat er van de betreffende patiënt of client excuses verlangd zal worden of dat er besloten wordt hem of haar niet langer als patiënt te accepteren.
Hoe om te gaan met een meningsverschil en boosheid?
Wij werken elke dag met en voor zieke mensen en wij kunnen als hulpverlener ook fouten maken. Dus bent u boos of geïrriteerd vraag dan om een gesprek met de Praktijkmanager. Wij zoeken dan samen met u naar een oplossing.